header photo

Welkom bij Bachata Dansschool El Bachatero

Welkom bij de eerste Dominicaanse Bachata Dansschool van de stad Groningen en omgeving. Wij zijn een dansschool waar plezier in het dansen voorop staat. De cursus is voor iedereen te volgen en de lessen zullen altijd afgestemd worden op het niveau van de groep.

Na de eerste les heb je al genoeg fundamentele kennis om de eerste bachata danspassen en draaien toe te passen op de dansvloer. Tijdens de cursus zal er tevens veel aandacht worden besteed aan de houding, timing en toepasbaarheid van footwork op de muziek.

Er worden cursussen gegeven voor beginners tot en met vergevorderden. Deze starten om de 6 weken. Een cursus bestaat uit een korte cursusblok van 6 opéénvolgende lessen van 1 uur (incl. de proefles).

De cursussen zijn niet alleen bedoeld voor nieuwe dansers. Maar ook voor de dansers die al enige bachatakennis hebben en meer de Dominicaanse stijl willen leren met shiny footwork. Bij El Bachatero ben je op de juiste plek.

De Docent

Gorkis Rivas

Gorkis "El Bachatero" Rivas is een professionele danser, docent en choreograaf uit de Dominicaanse Republiek, het land van de Bachata en de Merengue waar dans en muziek een belangrijk deel uitmaken van het dagelijks leven, en tevens de oprichter van El Bachatero, de eerste Bachata dansschool van het Noorden en één van de eerste van het land. Gorkis heeft een unieke en gracieuze stijl bestaande uit een combinatie van swingende armbewegingen, verrassende figuren en sierlijk voetenwerk, dat allemaal met veel passie uitgevoerd.

Naast les geven in zijn eigen dansschool, werkt "El Bachatero" ook als gastdocent voor verschillende dansscholen in het Noorden van het land en verzorgt al jaren regelmatig workshops en optredens op feesten en allerlei evenementen in heel Nederland. Gorkis "El Bachatero" wordt tijdens de lessen geassisteerd door Sina Meijer. Omdat de lessen door twee docenten worden gegeven is er naast de algemene uitleg ook veel tijd voor individuele aandacht.

Hij wil de kennis die hij door de jaren heen ontwikkeld heeft overbrengen aan anderen, en vooral enthousiasme en passie voor dansen in brede zin delen. Tijdens zijn lessen zullen zeker dansplezier en gezelligheid niet ontbreken, want daar draait het allemaal natuurlijk om!

Gorkis "El Bachatero" Rivas